واحد ارزشیابی  

هیئت علمی واحد : دکتر جواد کجوری

فوق تخصص اینترونشن قلب / کارشناس ارشد آموزش پزشکی

استاد 
 
کارشناس : هاجر شیعه

کارشناس ارشد آموزش پزشکی

65-32333064-071

داخلی 2314

 
 شرح وظایف مسئول واحد
 مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی مسئول کل واحد ارزشیابی می باشد  فعالیت های این واحد در حوزه ارزشیابی اعضای هیات علمی، برنامه های آموزشی و دانشجویان می باشد و در این خصوص وظایف ذیل را عهده دار است:
      -      مسئول شورای ارزشیابی دانشگاه

-         مسئول جلسات بازنگری و اصلاح ارزشیابی اساتید

-         بررسی بازخوردهای گروه های آموزشی در زمینه ارزشیابی اساتید

-         مدیریت بازنگری فرآیند های اجرای ارزشیابی ، بازنگری آیین نامه ، فرم ها و روش ها و حسن انجام کار

-         تصمیم گیری در خصوص  اعتراضات اساتید به نتایج ارزشیابی

-         مسئول ارائه بازخورد های حضوری به اساتید در شرایط خاص

-         تصمیم گیری در خصوص مشکلات گزارش شده سیستم ارزشیابی و ارتقاء آن

-         نظارت بر کلیه فرآیند های ارزشیابی برنامه

-         نظارت بر فرآیند های ارزشیابی دانشجو

  شرح وظایف کارشناس    دبیر شورای ارزشیابی و زمینه سازی جهت اخذ تصمیمات پیرامون :

·         بازنگری و تغییرات فرم ها

·          قوانین و آئین نامه های ارزشیابی

·          طرح مشکلات اساتید و دانشکده ها و ارائه راهکارهایی پیرامون مشکلات موجود در ارزشیابی

-          مدیریت سامانه ارزشیابی کیفی استاد شامل:

·         به روز رسانی فرم ها و تغییرات آئین نامه ای در سامانه

·          مدیریت دسترسی کارشناسان

·         تنظیمات سامانه به منظور اجرای ارزشیابی

·          فعال سازی سیستم

·          پاسخگویی جهت رفع مشکلات کاربران در زمان ارزشیابی و گزارش گیری

-           بررسی گزارشات ارزشیابی

-          بررسی اولیه اعتراضات اساتید نسبت به نتایج ارزشیابی کیفیت تدریس

-          ارتباط با شرکت پشتیبان سامانه به منظور ایجاد درخواست های دانشگاه و یا رفع مشکلات گزارش شده

-          اجرای ارزشیابی توصیفی بنا به درخواست مدیران ارشد آموزشی دانشگاه

-          انجام مطالعات و بررسی متون جهت بازنگری ارزشیابی اساتید و ارتقاء آن

-          تهیه و ارسال صورتجلسات و مصوبات شورای ارزشیابی دانشگاه به گروه های آموزشی و مسئولین ذی ربط

-          توسعه و ترویج روش های نوین سنجش و ارزشیابی دانشجو به ویژه در حوزه های دروس بالینی و عملکردی

-          هدایت و مکانیزه کردن فرایند جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با آزمون ها جهت بررسی روایی ، پایایی و سختی سنجی آنها

-          تهیه و جمع آوری ابزارهای بررسی کیفیت آزمون ها

-          همکاری درجمع آوری سوالات منتخب جهت ایجاد بانک سوالات

-          توسعه logbook در ارزشیابی عملکرد و فرایند الکترونیکی شدن آن

-          تهیه و تدوین ابزارهای ارزشیابی برنامه های آموزشی

-          برنامه ریزی و اجرای فرایند ارزیابی درونی گروههای آموزشی

-          همکاری با گروهها در تجزیه و تحلیل گزارشات و تعیین نقاط ضعف و قوت گروهها

-          برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی جهت اجرای بازدیدهای ارزیابی بیرونی

-          ارزیابی برنامه های منتخب با بهره گیری از روش هایی نظیر CIPP ، کرک پاتریک و ....